16 Ιουνίου 2024 - 12:00

Η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στις θεμελιώδεις έννοιες του δημοσίου δικαίου

Σύνδεσμος zoom

Σύγχρονες έρευνες υποστηρίζουν ότι το αμέσως προσεχές διάστημα η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) θα αλλάξει δραστικά όλες τις εκφάνσεις της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας, από την εκπαίδευση και τις τέχνες ως τη βιομηχανία, την αγορά εργασίας, την ιατρική και το εμπόριο ((Burgsteiner, Kandlhofer, & Steinbauer, 2016; Casal‑Otero, Catala ,Fernández‑Morante , Taboada, Cebreir & Barro, 2023; Ghallab, 2019). Στο νέο αυτό πλαίσιο, όσοι είναι εγγράμματοι στη ΤΝ θα αντικαταστήσουν εκείνους που δεν κατέχουν ανάλογες δεξιότητες, δημιουργώντας νέες μορφές ανισότητας στην αγορά εργασίας, την εκπαίδευση και όχι μόνο. Στόχος της παρούσας ανακοίνωσης είναι να επιχειρήσει να ορίσει την έννοια του Γραμματισμού στην ΤΝ και να προσδιορίσει όλες εκείνες τις δεξιότητες που την καθορίζουν καθώς και εκείνες τις στρατηγικές που εγγυώνται την αποτελεσματική χρήση της ΤΝ και στη συνέχεια να αναδείξει πώς η αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί για την προώθηση της ενεργού μάθησης των μαθητών. Η εργασία υιοθετεί την άποψη ότι η εκπαίδευση στην ΤΝ από μικρή ηλικία καθίσταται αναγκαία, προκειμένου να διασφαλιστεί η ηθική και βιώσιμη χρήση της από τις νέες γενιές μαθητών (Southworth, Migliaccio, Glover, Glover, Reed, McCarty, Brendemuhl & Thomas, 2023).
Βιβλιογραφία
Burgsteiner, H., Kandlhofer, M., & Steinbauer, G. (2016, March). Irobot: Teaching the basics of artificial intelligence in high schools. In Proceeding of the AAAI conference on artificial intelligence, 30(1). https://doi.org/10.1609/aaai.v30i1.9864
Casal-Otero, L., Catala, A., Fernández-Morante, C. et al. AI literacy in K-12: a systematic literature review. IJ STEM Ed 10, 29 (2023). https://doi.org/10.1186/s40594-023-00418-7 Ghallab, M. (2019). Responsible AI: Requirements and challenges. AI Perspectives, 1(1), 1–7 https://doi.org/10.1186/s42467-019-0003-z Southworth, J., Migliaccio, K.., Glover, J, Glover J-N., Reed, D., McCarty, C., Brendemuhl J. & Aaron, T. (2023), Developing a model for AI Across the curriculum: Transforming the higher education landscape via innovation in AI literacy, Computers and Education: Artificial Intelligence, Volume 4. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2023.100127

Η Ζωή Γαβριηλίδου είναι διδάκτορας του Πανεπιστημίου Paris XIII (Επιστήμες της Γλώσσας, Υπολογιστική Γλωσσολογία), Καθηγήτρια γλωσσολογίας στο Δ.Π.Θ όπου κατείχε τη θέση της Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας και της Κοσμήτορα και Επισκέπτρια Καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο. Διετέλεσε Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Λεξικογραφίας και συντονίστρια του Δικτύου Γραφείων Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης ελληνικών ΑΕΙ. Υπήρξε εμπειρογνώμων για την αναμόρφωση αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών στην Ελλάδα και την Κύπρο, έχει συντονίσει σημαντικά ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα και είναι συγγραφέας πάνω από 140 επιστημονικών άρθρων, 8 βιβλίων με θέμα τη γλωσσολογία και τη διδακτική γλώσσας, σχολικών εγχειριδίων και Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών στην Ελλάδα, την Κύπρο και τις ΗΠΑ. Πλήρες βιογραφικό διαθέσιμο στο https://helit.duth.gr/author/zgabriil/